Sedenje – Problemi, posledice i rešenje

22 Oct | Nekategorisane | Ivan Janku

Bilo da to posao zahteva ili ne, ljudi veliki deo dana provode u sedećem položaju. Iako deluje bezopasno često sedenje ispred televizora biramo kao način opuštanja što sa sobom nosi posledice po naše zdravlje. Ne postoji sistem organa na koji dugotrajno sedenje ne ostavlja svoj trag.

Prvi znaci opasnosti !

Najpre se promene uočavaju na koštanom i mišićnom sistemu. Malo poznata činjenica jeste da je opterećenje na donji deo kičme najveće upravo u sedećem položaju. To opterećenje izaziva grčenje mišića i sledstveno bol. Najjednostavnije rešenje jeste da se još više zavalimo u stolicu ili fotelju u kojoj se nalazimo. Prethodno zgrčeni mišići se opuštaju, istežu i slabe i više ne pružaju potrebnu potporu kičmi. Loše držanje tela, odnosno loša postura, je samo početak. Ukoliko se ne počne sa vežbanjem i sportom, ostaju trajnije posledice na kičmi u vidu okoštavanja i degenerativnih promena.

Sedenje, sedenje na poslu, bol zbog sedenja

Sedenje na poslu, prouzrokovaće bol u ledjima i uticati na kvalitet vašeg života

Sledeći sistem organa koji trpi zbog dugtorajnog sedenja je kardiovaskularni. Usled nedostatka pokreta i aktivnosti mišića, usporava se protok krvi koja se zadržava u nogama i može da dovede do proširenih vena i otoka zglobova. Istovremeno zbog manjka aktivnosti, slabi srce i ne troši se holesterol u krvi. Taloženje holesterola u krvnim sudovima izaziva njihovo zakrčenje, što dalje povećava rizik za nastanak kardiovaskularnih oboljenja.

Usled neaktivnosti, pored holesterola, smanjena je i potrošnja glukoze, osnovnog izvora energije za mišiće. Neutrošena energija se taloži u telu u vidu masnih naslaga i dovodi do viška kilograma i gojaznosti. Veći nivo šećera u krvi dodatno aktivira pankreas koji pojačava lučenje insulina. Ukoliko ovo stanje previše dugo traje, javlja se poremećaj pankreasa i on zapravo počinje smanjeno da luči insulin. Tada nastaje dijabetes.

Sedenje

Bol u donjem delu ledja – posledica sedenja

Šta raditi ukoliko ne mogu da izbegnem sedenje?

Ako i Vi imate ovakve probleme, potražite savet u Physio spa. Stručno osoblje koje tamo radi ima dugogodišnje iskustvo upravo u rešavanju ovakvih tegoba, a njihove vešte ruke poraziće i najuporniji bol. Klasična švedska, relaks masaža ili refleksologija stopala su metode koje se koriste za smanjenje bolova, dok se u tajlandskoj masaži istežu mišići i podstiče protok šivotne energije kroz telo. Pored toga često za ubalažavanje tegoba nestalih dugotrajnim sedenjem koristi fizikalna terapija uz obavezne vežbe, kako bi efekti bili dugotrajniji. Ukoliko ste već doneli odluku možete zakazati masazu putem sajta – kliknite ovde

Kad god možete da birate između sedenja i šetnje, ili vožnje kola ili bicikla, uvek birajte ovo drugo, jer će vam to poboljšati kvalitet života, a mi se nadamo da će vas put odvesti upravo u Physio spa.

 

 

 

Komentari

komentara