Finska sauna, uputstvo za korišćenje

09 Apr | Sauna | Jovana Ćurčić

uputstvo za korišćenje finske saune - physio spa

Finska sauna je prostorija od drveta sa temperaturom vazduha 70-100°C i sa niskom vlažnošću vazduha koja iznosi od 10 do 15%. Samo nekoliko minuta u sauni dovoljno je da vam se regeneriše koža, poboljša cirkulacija i ubrza metabolizam. Nagla izmena vrelog vazduh a i hladnog tuša aktivira endorfin, hormon koji podstiče osećaj zadovoljstva i dobrog raspoloženja. Međutim, da biste uživali u blagodetima ove čarobne drvene kućice, morate poštovati nekoliko pravila.

Korak 1. Priprema (10 minuta)

⦁ Ne preporučuje se korišćenje saune 1.5 – 2h pre obilnog obroka,
⦁ Pre ulaska u saunu obavezno je tuširanje toplom vodom i obavezno je detaljno brisanje tela kako bi bilo potpuno suvo,
⦁ U saunu je dozvoljeno ući samo u kupaćem kostimu i peškirom (bez nakita),
⦁ Ne nanosite na telo i lice nikakve kreme.

Korak 2. Prvo zagrevanje (8-15 minuta)

⦁ Preporučuje se da prvi odlazak u saunu počnete sedenjem na nižim klupama i posetepeno se prebaciti na gornje klupe, u zavisnosti od raspoloženja,
⦁ Ukoliko osetite bilo kakvu nelagodnost potrebno je da odmah napustite saunu i obavestite terapeuta,
⦁ Tokom boravka u sauni nije preporučljivo unositi tečnost, to se radi u pauzama.

Korak 3. Hlađenje tela – pauza (oko 12 minuta)

⦁ Što je viša temperature u sauna vreme provedeno u hlađenju tela bi trebalo da bude duže,
⦁ Kratko tuširanje hladnom vodom i nekoliko minuta odmora i hidratacija tela po potrebi,
⦁ Hladne kupke ( 10 – 30 stepeni), tuširanje bez upotrebe sapuna.

Korak 4. Ponovno zagrevanje i hlađenje tela (10-15 minuta)

⦁ Ponoviti korake 2. i 3. (najviše 3 puta ukupno).

Korak 5. Naknadni tretmani

⦁ Tokom i posle upotrebe saune nije preporučljivo izlagati telo fizičkim naporima,
⦁ Savetuje se unos mineralne vode, ili prirodnih sokova u umerenim količinama u pauzama,
⦁ Nemojte se oblačiti odmah posle tretmana pošto ćete se znojiti nekoliko minuta posle ,
⦁ Posle tuširanja preporučujemo masažu, jer se postiže dvostruko veći efekat.

Napominjemo, da je za vreme upotrebe finske saune, moguće polivati vodom žarište toplote, čime se povećava toplota i vlažnost vazduha. U sauni se za te potrebe nalazi drvena kofa sa vodom i velikom drvenom kašikom za prelivanje žarišta toplote. Voda može da se obogaćuje prirodnim eteričnim uljima raznih biljaka, poput cimeta, breze, borvine, narandže, limuna, lavande i sl. Time se oživljavaju čula mirisa i pozitivno utiče na svojstva disajnih organa, neutralisanje posledica dejstva bakterija kao i psihološki stimulans za borbu protiv anksioznosti, depresije i posledica stresa.

Ako želite da saznate nešto više o efektima korišćenje finske saune, pročitajte ovaj tekst: http://www.physiospa.rs/sauna/benefiti-finske-saune/

Sad kad znate kako da je pravilno koristite, vidimo se u sauni 🙂

Komentari

komentara