Bol u vratnom delu kičme

13 Oct | Fizikalna terapija | Marko Ćurčić

bol u vratu

Bol u vratu i ramenima postao je sastavni deo vašeg života? Imate osećaj da je tu oduvek? Nikako ne pokušavajte da se naviknete na njega. Bez obzira na to kakvi su zahtevi vaše profesije, ne morate trpeti jake bolove i ukočenost vrata.

Uzroci bola u vratnom delu kičme

Nepravilno držanje tela, opterećenje, hroničan emotivni stres, dugotrajno sedenje, česte prehlade, nedovoljna fizička aktivnost, neudoban krevet i jastuk, ali i ozbiljnija patološka stanja kao što su artroze i diskus hernija glavni su uzročnici za jak bol u vratu i leđima. Ukratko rečeno, odgovoran je savremeni način života u kombinaciji sa sve većim stresom. Istraživanja pokazuju da žene češće pate od ovog sindroma, zbog prirodno slabije muskulature gornjeg dela leđa.

Simptomi bola u vratu

Kada su mišići vratno-ramenog pojasa preopterećeni ili suviše slabi, postaju kruti i ukočeni. Cela površina je bolna i zategnuta, a pokreti glavom su otežani. Bolovi se tada najviše osećaju u vratu i ramenima, ali mogu da se šire i ka rukama i šakama, što je takođe vrlo neprijatno. Pogoršanje dovodi i do zujanja u ušima, gubitak ravnoteže, vrtoglavice i povraćanja.Takvo stanje dovodi do lošeg kvaliteta života.

Rešenje za bol u vratu

Najbolje je delovati preventivno kako bi se sprečili bolovi u ovoj regiji. Budući da statistike pokazuju kako sve veći broj ljudi ima problema s vratnom kičmom, pobrinite se za taj deo tela na vreme.

  • Radite svakodnevno vežbe za jačanje mišića vrata i ramenog pojasa. One će oduzeti samo 10 minuta Vašeg vremena, a pomoći će Vam na duže staze. Dovoljno je za početak da uradite svaku po 10 ponavljanja, a kasnije možete povećavati za po 2 više.

    neck-rotation-stretch-exercise

    Vežbe za bol u vratu

  • Plivajte! Plivanje je aktivnost koja jača pomenute mišićne regije, a voda dodatno opušta zgrčene mišiće.
  • Odaberite kvalitetan kancelarijski nameštaj i čvrste anatomske jastuke, uredite svoje poslovno okruženje na ergonomski način tako da vam sve bude u vidokrugu i na dohvat ruke. Više na temu pravilnog sedećem položaja i kako da sprečite pojavu bolova možete naći ovde.
  • Kada osetite simptome masaža će verovatno pomoći u smanjenju bola i napetosti mišića vrata.
  • Samomasaža takođe može značajno pomoći. Savete za samomasažu pročitajte na linku.

Ako bol već postoji, potrebno je da se obratite Vašem fizioterapeutu kako bi se obavio fizikalni pregled i osmislio individualni plan terapije za Vas. Ono što ne bismo preporučili, jeste da uzimate lekove na svoju ruku. Oni neće rešiti uzrok, već samo ublažiti posledice.

Svoj termin za besplatnu konsultaciju zakažite online klikom ovde, ili nas pozovite na 063466414.

Mi vas čekamo u hotelu Vojvodina Zrenjanin, nivo -1.

Komentari

komentara